Om os

Mød teamet bag Ekspres Vikar her

Her hos Ekspres Vikar, bryster vi os af at være mere end et vikarbureau. Det gør vi, fordi du hos os får et vikarbureau, et rekrutteringsfirma og en rådgivende samarbejdspartner, i én og samme virksomhed.

Lars r. iversen
adm. Direktør

Der kan herske mange fordomme om, at det er for dyrt for virksomheder at hyre vikarer, men her i Ekspres Vikar vil vi gerne skabe en holdningsændring. Vi ser vikarer som fleksibel arbejdskraft, som gavner både vikaren, der kommer i arbejde og virksomheden, som bliver mere tilpasningsdygtig, når ordreflowet varierer. Jeg tror på, at vores fleksible vikarløsninger kan skabe værdi hos virksomhederne netop via fleksibiliteten. Derfor ved jeg, vi kan gøre en stor forskel for vikarbranchen, hvilket kommer de danske virksomheder til gode.

Tony Carlsen
Salgs- og kundechef

Jeg har været med i Ekspres Vikar siden begyndelsen, og har arbejdet med kundekontakt det meste af min karriere. Jeg er stolt over, at vi her i firmaet, siden 2003, har løst kundernes opgaver. Det er dét, jeg brænder for og motiveres af – at hjælpe virksomheder med kvalificeret arbejdskraft. Der har nok været en tendens til at forbinde vikarer med manglende erfaring og stor jobusikkerhed gennem tiden. Det er rigtigt ærgerligt, fordi vikarer netop kan løse nogle af de personaleudfordringer, virksomheder nogle gange står med.   

Kasper Grøn
It- og projektchef

Jeg er medstifter af Ekspres Vikar, og startede firmaet op i 2003. Dengang sad vi kun to på kontoret, så jeg har stort set varetaget alle de forskellige funktioner, der er i firmaet, på et eller andet tidspunkt. Derfor kender jeg også virksomheden rigtig godt. I dag står jeg for administration af løn og de daglige regnskaber. Min største interesse, og det jeg brænder mest for, er dog de IT-baserede opgaver. Det seneste store projekt, jeg stod i spidsen for, var implementeringen af Temponizer, som er vores online administrationssystem.

 

 

Keld Johannesen
Kunde- og personalekonsulent
København og sjælland

I min funktion som kunde- og personalekonsulent i Ekspres Vikar, står jeg for den daglige koordinering af vikarerne samt rekrutteringen. Jeg brænder for at servicere kunderne og at samtale med folk. Jeg har selv mange års erfaring som vikar, og kender derfor branchen fra begge sider. Det er en stor hjælp, når jeg rekrutterer og koordinerer vikarer til virksomheder, fordi jeg kender arbejdsopgaverne. På den måde, giver min erfaring mig et godt udgangspunkt, når jeg skal finde den eller de helt rigtige vikarer til jobbet, da jeg forstår både vores kunders og vikarers behov.

Anders hovgaard Søe
Kunde- og personalekonsulent
fyn og jylland

Jeg er en hengiven HR-entusiast, som brænder for samspillet mellem at matche vores vikarers kompetencer med kundernes behov. Jeg motiveres dagligt af den menneskelige kontakt, der er i jobbet. Det synes jeg er rigtig spændende. Jeg har altid godt kunnet lide at få ting til at vokse og trives – jeg har for eksempel mere end 20 forskellige planter derhjemme, som jeg passer og plejer med største omhu. For mig er det ekstremt meningsfuldt at være den, der får det gode match til at ske. Netop derfor går jeg stolt og motiveret på arbejde hver dag hos Ekspres Vikar.

lizette burup ekspres vikar

Lizette Burup
kundesupport og økonomi

Jeg er stor tilhænger af, at det skal give mening at gå på arbejde. For mig giver det mening at være kommet ud et sted, hvor der har været plads til at finde min force, og der har været plads til, at jeg har kunne prøve en masse ting af. Jeg synes, at rekruttering er spændende, og kan rigtig godt lide den menneskelige del af HR. Jeg er et meget nysgerrigt og videbegærligt menneske, så jeg spørger tit om alt muligt, og det, synes jeg, er med til at skabe en god dialog i rekrutteringsprocessen. Derfor resulterer mit arbejde i, at din virksomhed bliver stærkere.

Mere end et vikarbureau

Vi har siden 2003 arbejdet for, at virksomheder i Danmark kan få den bedst kvalificerede vikarservice, inden for lager, produktion og industri. Med vores mere end 16 års erfaring, indenfor netop dette område, mener vi godt, at vi kan kalde os eksperter. Derfor er vi også i stand til at sætte os ind i den enkelte virksomheds behov og rådgive dig om, hvilken vikarløsning der passer til lige præcis din virksomhed. Hos Ekspres Vikar er du altid i trygge hænder.

Når vi kan sikre dig og din virksomhed kvalificeret vikarhjælp, gør vi det først og fremmest gennem personlig kontakt med vores kunder og vikarer. For os er det vigtigt at møde hinanden i øjenhøjde, fordi vi tror på, at det skaber det bedste udgangspunkt for et godt og solidt samarbejde. Derfor prioriterer vi at have en tæt dialog med vores kunder, og kommer gerne på besøg i virksomheden. På den måde kan vi sammen afdække, hvilke krav og forventninger der stilles til vikaren, så vi sikrer dig det bedste match mellem din virksomhed og vores vikarer.

Du får altså en erfaren sparringspartner med forståelse for netop din virksomheds behov for fleksibel arbejdskraft. 

Rekruttering af vikarer

Hos Ekspres Vikar sætter vi en stor ære i selv at finde og ansætte de helt rigtige vikarer. Vi inviterer derfor hver enkelte kandidat til en personlig samtale, inden de bliver en del af vores team. Det, mener vi, er en vigtig del af ansættelsesforløbet, da både kandidaten og vi hos Ekspres Vikar får mulighed for at se hinanden an. Det giver samtidig kandidaten lejlighed til at fortælle mere om sig selv. Vi kan på den måde sikre os, at der er en fælles forståelse, og at det er de bedst kvalificerede personer, som bliver en del af vores store database af dygtige vikarer.

 

God vikar stil - KlarVikar

Her hos Ekspres Vikar, har vi fokus på god vikar stil. Det er vigtigt for os, at vores vikarer altid er præsentable, punktlige og pålidelige, når de er ude hos vores kunder. Det kalder vi for de tre P’er og det er blandt andet derfor, at vi vægter den personlige kontakt i ansættelsesprocessen meget højt. 

For at understøtte vores løfte om dygtige og kvalificerede vikarer, har vi i samarbejde med nogle af vores kunder udviklet en app ‘KlarVikar’. Her introducerer vi vikaren til god vikar stil og til de forskellige arbejdsopgaver, der kan forekomme ude i virksomhederne. I app’en findes forskellige videoer, som præsenterer vikaren til de faldgrupper og typiske problemstillinger, der kan eksistere i forbindelse med arbejdsopgaverne. KlarVikar tager således udgangspunkt i de problemstillinger vores kunder ofte oplever, når de har en ny vikar ude i virksomhederne.

App’en kan, tilpasset din virksomhed, være med til at reducere vikarens oplæringstid, og du kan på den måde spare tid og penge. App’en sikrer samtidig, at vikaren altid er velforberedt, og på den måde får vikaren såvel som virksomheden en god start.

KlarVikar e-learning forløb for vikarer.

Hos Ekspres Vikar klæder vi vores vikarer godt på, inden de sendes i et vikariat i din virksomhed. Derfor har vi udviklet en app med de vigtigste informationer, så vikaren får den bedste start, og du sparer tid på oplæring.

Ordentlighed og gennemsigtighed

Vi går op i, at vores virksomhed fører forretning på en ordentlig og gennemsigtig måde. Derfor går vi gerne i dialog med vores kunder, for at sikre os at det er tydeligt, hvordan vores vikarbureau fungerer, og hvad virksomhederne får for den løn, de betaler, når de har en vikar ude.

Hos Ekspres Vikar er vi bevidste om vores sociale ansvar over for vores medarbejdere. Derfor er vi medlem af Dansk Industri (DI), som et led i at at føre virksomhed på en ordentlig og gennemsigtig måde. Det sikrer, at vores vikarer er lønnet efter gældende overenskomster på området. Vi sørger samtidig for, at alle vores vikarer er omfattet en pensionsordning. Derfor kan du, som kunde, være sikker på, at vores vikarer er garanteret de bedst mulige vilkår.

Vi har desuden gjort det lettere for vores kunder at få overblik. Via et personligt log-in til vores it-system, kan vores kunder nemt holde styr på, hvor mange vikarer de har ude i deres respektive afdelinger, og hvor mange timer vikarerne skal aflønnes for. Det har desuden gjort faktureringsprocessen mere ligetil, da vikarernes timeforbrug nemt godkendes online.

Vikarerne har på samme måde adgang. Dermed kan vi se, hvornår en vikar er ledig, og kan bookes, og samtidig har vikarerne et overblik over deres vagter. Sådan sikrer vi, at der altid er vikarer ledige til dig, lige præcis når du har brug for det.

Vi hjælper ledige med at komme i job

Siden 2003, har mere end 7000 ufaglærte haft muligheden for at vise deres potentiale over for en arbejdsgiver, via en ansættelse hos os. Det har da også resulteret i, at en del af vores vikarer er blevet fastansatte, hvilket vi er meget stolte af. Et vikariat, gennem os, kan altså være med til at bane vejen ud på arbejdsmarkedet.

En del af vores strategi, for at hjælpe så mange som muligt ud på arbejdsmarkedet, omfatter også, at vi med stor glæde tager virksomhedspraktikanter ind. Det gør vi, fordi vi gerne vil være med til at udvikle og særligt give nyuddannede de kvalifikationer, som kan være med til føre dem videre mod drømmejobbet.

Ekspres Vikar, meget mere end et vikarbureau.